פרסומת או סרט תדמית?

עולם השיווק והפרסום רווי בסגנונות שונים של סרטים, לכל סרט יש אופי שונה, מטרות ויעדים אחרים, והכל בשביל לתפוס לרגע את הלקוח שלנו, ולשכנע אותו מדוע המוצר שלנו בדיוק בשבילו. כיום החלוקה בין סרטי תדמית לסרטי פרסומת הולך ומטשטש. כמעט כל סרט קצר היום שמנסה למכור לנו מוצר או שירות, יכול להיות מוגדר כפרסומת. אם כך מהו סרט תדמית?

 

סרטי תדמית נועד ליצור ולשפר את התדמית של העסק בצורה טובה יותר ומוחשית יותר, להביא לו לקוחות חדשים ולתת לו קיימות בשוק בו הוא מתקיים. סרט תדמית עוזר לבעל העסק להציג בצורה קצרה, תמציתית ומעניינת את העסק שלו.

בניגוד לפרסומת, סרט תדמית בדרך כלל נושא אופי יותר מצגתי, זהו סרט שמציג את החברה ושרותיה באופן נרחב יחסית. בסרט יוצגו מכלול המוצרים והפעילויות של חברה, תסופר ההיסטוריה של החברה, ההישגים של החברה, מטרותיה המרכזיות, והחזון העתידי שלה.

 

פרסומת, לעומת זאת בעלת אופי יותר טיזרי, קצרה וקולעת. מטרתה היא רק לגרות אותך לרכוש את המוצר מבלי להיכנס ולספר אודות החברה באופן מקיף. פרסומת מנסה להעביר מסר באופן מיידי וללכוד את הצופה תוך מספר שניות קצר. היא עושה זאת באמצעות פנייה עוצמתית אל הרגש, מפעילה ומגרה את כל החושים , משתמשת בהומור, סקס ועוד…

פרסומות מוצאת אותנו כיום בכל מקום: ברדיו, בשלטי החוצות, בטלוויזיה, באינטרנט, בסלולארי ועוד… כמעט אין רגע ביום שבו אנחנו לא חשופים לפרסומות מסוג כזה או אחר.

על אף שהכוח של סרטי תדמית רק הולך ומתחזק עם התפתחות העולם הדיגיטלי, עדיין תפוצתו ממוקדת יותר ופחות נרחבת . סרטי תדמית ישודרו לרוב ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, כנסים, תערוכות ואירועי חברה .

 

הפקת סרט פרסומת לטלוויזיה היא עניין לא זול בכלל ולא רבים ממהרים לעשות זאת. לכן ברוב המקרים הפרסומות שנראה בטלוויזיה ישתייכו לחברות גדולות ומוכרות יותר, בעלות תקציבי פרסום גדולים. הפקת פרסומת כרוכה לרוב בהוצאות רבות. הוצאות הפקה, צילום, בימוי ומשכורות. לכן לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את הפריבילגיה הזו. פרסומת המיועדת לשידור רק באינטרנט,  באתרים כמו יוטיוב , יכולה להיות להיות זולה באופן משמעותי.

סרט תדמית לעומת זאת, אינו מיועד להיות משודר בטלוויזיה ולכן יש לו סטנדרטים אחרים. הפקה של סרט כזה, לרוב הרבה יותר זולה מהפקת פרסומת, למרות שבדרך כלל אורכה של פרסומת קצר יותר.

 

לסיכום כמה נקודות עיקריות להשוואה:

 

סרט פרסומת

זמן - בדרך כלל באורך של כ- 20-30 שניות

תסריט - סרט פרסומת מתרכז במסר יחיד וממוקד, ולכן גם מחייב כתיבת תסריט מאוד מורכב, שבהכנתו מעורבים גורמים רבים, ובכללם: תסריטאים, אנשי קריאייטיב, קופירייטרים, אנשי שיווק, אנליסטים (מומחי סקרי שווקים).  בהרבה מקרים התסריט נבחן גם מול קבוצות מדגם של קהל היעד בכדי לוודא שהפרסומת משיגה את מטרותיה.

השקעה - מאוד מושקע מבחינת ההפקה, הכוללת: צילומי וידאו ב- High Definition- HD, צילומים אוויריים או תת-מימיים, תפאורות מורכבות, לוקיישנים בארץ ובעולם, פרזנטורים מפורסמים, קריינים מפורסמים, אפקטים מיוחדים, אנימציה, הדמיות תלת-מימד, עריכת וידאו, עריכת סאונד, כתיבת מוסיקה ועוד..

משודר – טלוויזיה ואינטרנט

עלות – ממוצע של חצי מיליון ₪

 

סרט תדמית

זמן - בדרך כלל באורך של 2-3 דקות

תסריט - סרט תדמית מטפל במספר מסרים מרכזיים, באופן שיאפשר הצגה מעניינת ומקצועית של העסק או החברה. בפיתוח הקונספט ובקריאייטיב מושקעת מחשבה רבה, אשר בהמשך באה לידי ביטוי בתסריט. בהכנת התסריט מעורבים תסריטאיים, אנשי קריאייטיב ואנשי שיווק.

השקעה - מעבר להשקעה המשמעותית בכתיבת התסריט, ההשקעה בהפקה עצמה היא על פי החלטת הלקוח. ישנם סרטים מאוד פשוטים, וישנם סרטים מאוד מורכבים ומושקעים, אבל הדבר החשוב ביותר הוא העברה טובה של המסרים המוגדרים.

תצוגה - סרטי תדמית וסרטי מוצר מוצגים במגוון מקומות, כגון: אתר העסק, רשתות חברתיות, בלוגים מקצועיים, תערוכות, כנסי לקוחות ועוד…

עלות - עלות ההפקה נעה בין אלפי שקלים בודדים, ועד עשרות אלפי שקלים, שוב- על פי החלטת הלקוח.

תגובות 0

השאר תגובה

כל השדות חובה